Wellness

Lorem ipsum dolor sit amet, ex sed nostro pertinax. Aeque placerat ne eum.

Latest Posts

Sorry, no posts matched your criteria.

facebook instagram twitter

Reizen met een vaste baan: Cynthia is lerares en content creator

reizen Instagram

Veel reizen en een vaste baan in loondienst gaan meestal niet zo goed samen. Tenzij je kiest voor gewilde banen in het toerisme zoals reisjournalist, stewardess of reisleider. Toch zijn er ook mogelijkheden buiten de toeristische branche, bijvoorbeeld in het onderwijs, waar je lekker veel vakantiedagen hebt. Elke week kun je kennis maken met een reislustig persoon of koppel en meer over hun leven te weten komen.

Cynthia reist samen met haar vriend Thomas zoveel mogelijk, naast hun vaste baan in het basisonderwijs.
Ze deelt alle reismomenten op haar website en op Instagram. Nieuwsgierig hoe haar leven eruit ziet en wat de plannen zijn? Lees snel het blog.

Even voorstellen

Ik ben Cynthia van Doorn, 26 jaar en woonachtig in Utrecht. Tijdens mijn studie aan de pabo had ik altijd voor ogen dat wanneer ik klaar was ik een verre reis wilde maken. Uiteindelijk ontmoette ik Thomas in mijn laatste studiejaar en besloten we samen, nadat we afgestudeerd waren, voor 3,5 maanden naar Zuidoost-Azië te gaan. We begonnen in Thailand en gingen daarna naar Maleisië, Singapore, Maleisisch Borneo en Indonesië. Tijdens deze reis is mijn reisdrang ontstaan. Na terugkomst zijn wij allebei gaan werken op een basisschool. In de schoolvakanties staat er altijd wel een tripje gepland.

cynthia
content creator reizen

Wat voor type reizigers zijn jullie?

Wij proberen echt wel op budget te reizen, hierdoor kunnen we vaak weg. We vinden het bijvoorbeeld zonde om in een heel luxe hotel te gaan zitten en sparen dit geld liever op. We hebben inmiddels samen zo’n 21 landen bezocht en kunnen in 2024 weer wat vlaggetjes prikken. We vinden het leuk om een combinatie te doen van stedentrips en ander soort vakanties. Ook vinden we het heerlijk om te roadtrippen en veel bestemmingen in een korte tijd aan te tikken. We willen op bestemming altijd graag alles zien. Het idee dat we wat missen vinden we vreselijk! We bereiden ons dan ook altijd tot in de puntjes voor en lopen heel wat af…

roadtrip
stedentrip Italie

Hoe ben je content creator geworden?

Wij werken beiden in het basisonderwijs waardoor we veel vakantie hebben. Het nadeel aan op vakantie gaan in het hoogseizoen, is dat het vaak wel aan de dure kant is. We vinden het leuk om alles zelf goed uit te zoeken, waardoor we bijna altijd leuke deals vinden. Soms natuurlijk wel met een extra overstap of mindere vliegtijden, maar dat moet je ervoor over hebben. Tijdens mijn reis door Zuidoost-Azië ben ik veel op Instagram gaan delen en ik merkte dat dit heel goed aansloeg. Ik ben hier nu zo’n 5 jaar mee bezig en ben trots op wat ik heb opgebouwd. Naast dat ik over de bestemmingen deel waar ik ben geweest, heb ik ook leuke samenwerkingen met bedrijven. Inmiddels heb ik ook een reisblog gelanceerd, hier wil ik de komende tijd nog meer mee gaan doen!

Succesvol op social media

Ik heb inmiddels bijna 13,5 duizend volgers op Instagram! Hier komen leuke samenwerkingen uit en ook inkomsten. Zo worden we soms ook uitgenodigd door restaurants, hotels en vakantieparken. Ook heb ik al veel connecties kunnen opbouwen. Ik werk 4,5 dagen in het onderwijs en heb een halve dag voor mijn Instagram. Dit is natuurlijk te weinig, dus ik ben er in het weekend ook druk mee. Soms is het best even aanpoten, haha! Ik denk dat niet iedereen zich beseft hoeveel werk erin gaat zitten. Je moet wel de motivatie hebben om dit naast je ‘gewone’ baan nog op te pakken. Zo kun je bijvoorbeeld niet denken: ik ga even een paar dagen niet op Instagram. Dit heeft weer veel invloed op je engagement.Je haalt er natuurlijk ook heel veel leuke dingen en voldoening uit.

lombok eiland
instagram reisblog

Een dag uit jullie leven op reis

Afgelopen zomer waren wij in Sevilla. Onze wekker staat om 07:00 uur, want ’s middags loopt de temperatuur op naar 43 graden. We beginnen de dag met een heerlijk ontbijt, churros met chocoladesaus zijn mijn favoriet. Hierna gaan we op pad. We wandelen door de Spaanse gekleurde straatjes en bezoeken een van de prachtige paleizen van Sevilla. We maken wat foto’s en verwonderen ons over al het werk wat hierin gezeten heeft. Inmiddels is de temperatuur opgelopen tot zo’n 35 graden en wandelen we terug naar het hotel. Onderweg eten we empanadas en eenmaal bij het hotel installeren we ons op het dakterras bij het zwembad. Hier nemen we een cocktail en genietent van het uitzicht over de stad en de verkoeling van het zwembad. Soms doen we tussendoor ook even een siësta 😉 Richting de avond maken we ons klaar om er weer op uit te gaan. We eten heerlijke tapas en bezoeken daarna Setas de Sevilla: een fantastisch houten bouwwerk vanwaar je uitzicht hebt over de hele stad. De zonsondergang is hier fantastisch en we worden ook nog getrakteerd op een lichtshow. Als afsluiting van de dag drinken we een tinto de verano in een leuk barretje.

sevilla spanje
sevilla citytrip

Voor- en nadelen van reizen

De grootste voordelen van reizen zijn voor mij het ontdekken van nieuwe culturen en het leren kennen van nieuwe mensen. De wereld is zo mooi om op een plek te blijven. Ik kan me zo verwonderen en blij voelen als ik op een nieuwe plek ben. Het is voor mij echt een ‘must’ om mijn eigen ruimte thuis te verlaten en mezelf open te stellen voor nieuwe dingen.

We lopen zeker ook tegen minder leuke dingen aan. Zo waren we vorig jaar in mei naar Griekenland met het idee even lekker naar het zonnetje te gaan en hadden we een week regen. Ook kregen we beiden een voedselvergiftiging en antibiotica. Als klap op de vuurpijl hadden we zoveel vertraging met het vliegtuig, dat we na een hele dag op de airport pas de volgende dag konden vliegen. Ook hebben wij in Noord-Portugal te maken gehad met bosbranden en ben ik tijdens het schaatsen met de kerst in Hyde Park, Londen heel hard gevallen op mijn stuitje. Dat zijn de minder leuke dingen, al is het soms gewoon pech.

Een grappig moment op reis

Wij sliepen in Koh Lanta (Thailand) in een huisje op een soort klein park. Ik wilde even gaan douchen en er zat zo’n grote spin, dat ik gillend het huisje uitrende. Alle andere gasten en de mensen van de receptie kwamen naar buiten gestormd om te kijken wat er aan de hand was en moesten hier erg om lachen: oeps!

Een bijzondere ervaring in Griekenland

Tijdens onze vakantie in Kefalonia, wilden we graag een boottochtje maken. Omdat het seizoen pas net geopend was, was dit eigenlijk nergens mogelijk. Daar baalden we van! Onderweg kwamen we een stel tegen en hoorden we ze praten over Instagram. Wij haakten hierop aan en we raakten in gesprek. Wat bleek: Georgios (Grieks) en Leandra (Nederlandse) waren net met KoulTours – een tourorganisatie – gestart en wilden graag boottochtjes aan gaan bieden dit seizoen. Wat bleek; de volgende ochtend werden we opgehaald en hebben we een heerlijke dag op het water gehad. We hebben alle hidden gems van Kefalonia gezien en hadden een echte privé-tour. ’s Avonds zijn we met dit stel en hun kinderen heerlijk Grieks gaan eten in een restaurant. Wat een mooie ervaring!

bootje kefalonie

"In Chiang Mai (Thailand) hebben wij overnacht bij Amarins, een lieve gastvrouw van House for Dreamers. Amarins kon zonder dat ze je kende heel veel over je vertellen. Ze had gelijk door dat ik van sterren hield en heeft toen in onze kamer sterren geschilderd. "

Let’s talk money

Wij proberen wel echt op budget te reizen. In Zuid-Oost Azië hadden wij het doel om met alle excursies, vervoer, accommodatie en eten onder de 1000 euro per persoon per maand te blijven. Dit lukte prima. Voor trips in Europa liggen de kosten hoger dan in sommige andere delen van de wereld. Het is ons doel om voor de vlucht/accommodatie rond de 500 euro per persoon te blijven in het hoogseizoen (vaak voor 5-8 dagen).

We overnachten meestal in basic hotels en vinden het fijn om een eigen kamer met badkamer te hebben. Qua eten kijken we vaak op Tripadvisor / Google wat een goede prijs-kwaliteit verhouding heeft of ik kijk naar de tips die ik van mijn volgers krijg. In principe proberen we alles zelf te regelen, maar soms kan het niet anders en gaan we mee met een excursie. Dit zijn dan wel de grootste kosten. Als het kan, proberen we een scooter te huren, de vrijheid die hierbij komt kijken, vinden we heerlijk!

indonesie content creator
rijstvelden Azië

"Als je iets goed hebt uitgezocht en een mooie deal hebt gevonden: boeken! Wij hebben nu al een aantal keren gehad dat we dachten: even een nachtje over slapen. 3x raden, het werd altijd duurder!"

What's next?

Wij zijn in de kerstvakantie naar Edinburgh geweest en vlogen op 1 januari die kant op. Dat was een mooie begin van 2024. Binnenkort gaan wij naar Dublin en vliegen we vanuit daar door naar Fuerteventura. In mei gaan we naar Dubai en in juli naar Reykjavik. Allemaal bestemmingen waar we niet eerder zijn geweest, we zijn enorm benieuwd!

Hoe ziet je droomleven eruit?

Mijn droomleven zou zijn dat ik drie dagen voor de klas zou staan en twee dagen voor mezelf zou werken. De stappen die ik hiertoe ga ondernemen is dat ik me wil gaan verdiepen in een KVK en verder wil gaan in betaalde samenwerkingen. Ook is er nog wel werk aan de winkel op mijn website, dus dat is ook zeker een doel voor de komende tijd.

Wat goed dat Cynthia haar werk in het basisonderwijs en haar passie voor reizen weet te combineren. Waar je gelukkig van wordt, is voor iedereen anders. Voor de één is dat fulltime reizen, voor ander een huisje in het buitenland. Wat jou dromen ook zijn, begin alvast met kleine stapjes er naartoe te werken. Let’s go!

Benieuwd wie er in het volgende gastblog verschijnt? Houd ons blog in de gaten en volg ons op InstagramTiktok of Youtube voor nog meer tips en reisinspiratie!